Detailed View

V. Foreign Higher Education and Education Systems, International Relations, Bilateral Relations
C. Books
Author AMRHEIN, Carl G.; BARON, Britta
Title Building success in a global university : government and academica - redefining the relationship around the world / Carl G. Amrhein & Britta Baron (eds.)
Publisher Bonn : Lemmens, 2013
Collation 296 S. : graph. Darst.
Publication year 2013
Series (Edition Wissenschaftsmanagement)
ISBN 978-3-86856-008-4
Inventory number 78418
Keywords Hochschule und Staat : allgemein ; Hochschule und Region ; Hochschule : Wettbewerb ; Internationalität ; Globalisierung ; Austausch von Wissenschaftlern und Studenten ; Forschung : allgemein ; Forschung : angewandte und Unternehmensforschung ; Hochschulen : Bielefeld U : allgemein ; Ausland : Australien ; Ausland : Australien : einzelne Hochschulen ; Ausland : Australien : Studenten, Studium, Lehre ; Ausland : Brasilien : einzelne Hochschulen ; Ausland : Brasilien : Studenten, Studium, Lehre ; Ausland : China : Hochschulwesen allgemein ; Ausland : China : einzelne Hochschulen ; Ausland : China : Studenten, Studium, Lehre ; Ausland : Großbritannien : Hochschulwesen allgemein ; Ausland : Großbritannien : einzelne Hochschulen ; Ausland : Großbritannien : Studium, Studenten, Lehre ; Ausland : Indien : einzelne Hochschulen ; Ausland : Indien : Studenten, Studium, Lehre ; Ausland : Kanada : einzelne Hochschulen ; Ausland : Kanada : Studenten, Studium, Lehre ; Ausland : USA : einzelne Hochschulen ; Ausland : USA : Studenten, Studium, Lehre
Abstract There is a fascinating complexity of inherent to a modern, research and teaching intensive, publicly funded university. Captains of Industry whom we all have met, who know a modern university, frequently suggest it is the most complex organization they have ever encountered?much more complicated than their own businesses. The complexity of a university arises from shared decision making (sometimes called collegial governance), academic freedom, and the personalities of the dominant group of individuals?the tenured professors. (HRK / Abstract übernommen)
Signature W 01 BUIL