Detailed View

V. Foreign Higher Education and Education Systems, International Relations, Bilateral Relations
C. Books
Author TOMUSK, Voldemar
Title Creating the European area of higher education : voices from the periphery / ed. by Voldemar Tomusk
Publisher Dordrecht : Springer, 2007
Collation X, 313 S.
Publication year 2007
Series (Higher education dynamics ; 12)
ISBN 978-1-4020-6691-7
Inventory number 75298
Keywords Bologna-Prozess ; Hochschule und Staat : allgemein ; Hochschulreform : allgemein ; Studienreform ; Grade : Bachelor / Master ; Studentenschaft : Studienverhalten ; Mobilität ; Internationalität ; Ausland : Bulgarien : Hochschulwesen allgemein ; Ausland : Bulgarien : Studenten, Studium, Lehre ; Ausland : Estland : Hochschulwesen allgemein ; Ausland : Estland : Studenten, Studium, Lehre ; Ausland : Europa : Hochschulwesen allgemein ; Ausland : Europa : Studenten, Studium, Lehre ; Ausland : Finnland : Hochschulwesen allgemein ; Ausland : Finnland : Studenten, Studium, Lehre ; Ausland : Frankreich : Studium, Studenten, Lehre ; Ausland : Frankreich : Hochschulwesen allgemein ; Ausland : Georgien : Hochschulwesen allgemein ; Ausland : Georgien : Studium, Studenten, Lehre ; Ausland : Mazedonien : Hochschulwesen allgemein ; Ausland : Mazedonien : Studenten, Studium, Lehre ; Ausland : Norwegen : Hochschulwesen allgemein ; Ausland : Norwegen : Studium, Studenten, Lehre ; Ausland : Rußland : Hochschulwesen allgemein ; Ausland : Rußland : Studentenschaft, Studium ; Ausland : Südosteuropa (SOE) : Hochschulwesen allgemein ; Ausland : Südosteuropa (SOE) : Studenten, Studium, Lehre ; Ausland : Türkei : Hochschulwesen allgemein ; Ausland : Türkei : Studenten, Studium, Lehre
Abstract This volume brings together a group of higher education researchers across Europe and looks into the implementation of the Bologna Process in the countries often attributed a peripheral status. Although it is also obvious that if the Process has a center, it stands external to higher education systems and universities it concerns. One can possibly find it either in Brussels or across the Atlantic in the United States, internationally perceived as the main competitor to European higher education. In addition to cultural and political issues the European higher education project faces in various countries, the volume pays particular attention to the role of students as well as the changing position of the intellectuals under its impact. (HRK / Abstract übernommen)
Signature W 01 CREA