Detailed View

V. Foreign Higher Education and Education Systems, International Relations, Bilateral Relations
C. Books
Author ZGAGA, Pavel; TEICHLER, Ulrich; SCHUETZE, Hans G.; WOLTER, Andrä
Title Higher education reform : looking back - looking forward / Pavel Zgaga ; Ulrich Teichler ; Hans G. Schuetze ; Andrä Wolter (eds.)
Publisher Frankfurt am Main [u.a.] : Lang, 2015
Collation 430 S. : graph. Darst.
Publication year 2015
Series (Higher Education Research and Policy ; 8)
ISBN 978-3-631-66275-5
Inventory number 79334
Keywords Hochschulreform : allgemein ; Hochschule und Staat : allgemein ; Hochschule und Wirtschaft ; Bologna-Prozess ; Freiheit von Forschung und Lehre ; Globalisierung ; Hochschule : Privathochschule ; Hochschule : Diversität ; Multimedia / Internet ; Ausland : Albanien : Hochschulwesen allgemein ; Ausland : Bosnien-Herzegowina : Hochschulwesen allgemein ; Ausland : China : Hochschulwesen allgemein ; Ausland : Europa : Hochschulwesen allgemein ; Ausland : Großbritannien : Hochschulwesen allgemein ; Ausland : Japan : Hochschulwesen allgemein ; Ausland : Jugoslawien : Hochschulwesen allgemein ; Ausland : Kanada : Hochschulwesen allgemein ; Ausland : Kosovo : Hochschulwesen allgemein ; Ausland : Mexiko : Hochschulwesen allgemein ; Ausland : Slowenien : Hochschulwesen allgemein ; Ausland : USA : Hochschulwesen allgemein
Abstract The central focus of this book is the concept of higher education reform in the light of an international and global comparative perspective. After decades of far-reaching reform, higher education around the world has profoundly changed and now has to face the challenges of the present. This volume takes a close look at these changes, the drivers of change, their effects and possible future scenarios. In their contributions the authors discuss a variety of basic concepts: learning and teaching in higher education; financing and quality assurance; governance change; massification vs. equity and equality; internationalization and mobility, the implementation of lifelong structures in higher education. (HRK / Abstract übernommen)
Signature W 01 HIGH