Detailed View

V. Foreign Higher Education and Education Systems, International Relations, Bilateral Relations
C. Books
Author MIHUT, Georgiana; ALTBACH, Philip G.; DEWIT, Hans
Title Understanding global higher education : insights from key global publications / ed. by Georgiana Mihut, Philip G. Altbach, Hans de Wit
Publisher Rotterdam : Sense Publishers, 2017
Collation IV,281 S.
Publication year 2017
Series (Global perspectives on higher education ; 37)
ISBN 978-94-6351-042-4
Inventory number 79935
Keywords Hochschule und Staat : allgemein ; Hochschule : Wettbewerb ; Hochschule : Idee und Aufgabe ; Hochschule und Wirtschaft ; Finanzierung der Hochschulen : allgemein ; Globalisierung ; Fernstudium : allgemein ; Austausch von Wissenschaftlern und Studenten ; Studentenschaft : Studienverhalten ; Wissenschaft : Ethik in der Wissenschaft ; Hochschule : Virtuelle Hochschule ; Kommunikationstechnik ; Studiengebühren ; Entwicklungsländer ; Ausland : Afrika : Hochschulwesen allgemein ; Ausland : Arabische Länder : Hochschulwesen allgemein ; Ausland : Australien : Hochschulwesen allgemein ; Ausland : Chile : Hochschulwesen allgemein ; Ausland : China : Studenten, Studium, Lehre ; Ausland : Europa : Studenten, Studium, Lehre ; Ausland : Japan : Hochschulwesen allgemein ; Ausland : Kanada : Hochschulwesen allgemein ; Ausland : Kroatien : Hochschulwesen allgemein ; Ausland : Lateinamerika : Hochschulwesen allgemein ; Ausland : Nigeria : Studenten, Studium, Lehre ; Ausland : Pakistan : einzelne Hochschulen ; Ausland : Rußland : Studentenschaft, Studium ; Ausland : Südafrika : Hochschulwesen allgemein ; Ausland : Südkorea : Studenten, Studium, Lehre ; Ausland : Syrien : Auslandsbeziehungen ; Ausland : USA : Studenten, Studium, Lehre ; Ausland : USA : einzelne Hochschulen
Abstract This volume brings together selected articles published in University World News (UWN) and International Higher Education (IHE) between 2011 and 2016. Researchers, policy makers, and practitioners alike further the development of higher education as a field of study through public and ongoing conversations. It is news, analysis, and commentary publications like UWN and IHE that facilitate this dialogue and keep pace with the most up-to-date developments in the field. Together, the articles included in this volume—alongside the section introductions—offer a rich and relevant picture of the dynamic state of higher education globally. While both publications are freely available online, this book provides a thematically coherent selection of articles, offering an accessible and analytic perspective on the pressing concerns of contemporary higher education. (HRK / Abstract übernommen)
Signature W 01 UNDE